slj92

SLOVENŠČINA – 9. b (2. skupina)

Pozdravljeni, učenci,

v tem tednu se vračamo h književnosti, in sicer k obdobju med obema svetovnima vojnama.

  1. in 2. ura

Najprej bomo brali prav posebno pesem KONS 4 (berilo, str. 94), ki jo je napisal Srečko Kosovel. Kons ali konstruktivistična pesem nastaja po principu sestavljanja delcev (besede, številke, matematični znaki, formule …), ki dobijo smisel šele v celoti.

Konstruktivizem je umetnostna in tudi arhitekturna smer, ki je okoli leta 1914 nastala pod vplivi tehnološkega razvoja. Na Slovenskem se je kot smer uveljavil po prvi svetovni vojni. Najvidnejši predstavnik konstruktivizma na Slovenskem je prav Srečko Kosovel.

Po branju pesmi reši naloge, ki so dodane posebej. List lahko natisneš in odgovore pišeš nanj, lahko pa vzameš bel list iz literarne mape in v celih povedih pišeš odgovore, pesmi pa ti ni treba prepisati.  Srečko Kosovel, Kons 4, 9. r. (1)

Do petka, 8. 5., mi pošlji svoj KONS (lahko ga napišeš ali pa ustvariš tako, da na list zalepiš posamezne besede, črke ali fotografije, izstrižene iz reklam, časopisa …).

Pesem lahko ustvariš tudi na spodnji spletni povezavi. Ne pozabi fotografirati pesmi, preden zapustiš spletno stran.

https://eucbeniki.sio.si/slo9/2405/index6.html

Navodila, ki jih najdeš na spletni strani:

> sestavi lepljenko,

> pesmi daj naslov,

> oblika je lahko poljubna,

> verzi so lahko različno dolgi, glagolski ali neglagolski,

> metafore, preneseni pomeni.

 

Vsebinsko lahko:

> predstaviš aktualne razmere,

> predstaviš svet, kot bi si ga sam želel (pozitivna podoba),

> predstaviš podobo sveta, ki je najslabša možna (negativna podoba),

> prepustiš prosto pot domišljiji in ustvariš fantazijski, sanjski svet,

> nadaljuješ pesem in predstaviš svet, kot meniš, da si ga je zamislil Kosovel.

Možnosti je nešteto, le bodi ustvarjalen/-na.

 

  1. in 4. ura

Brali bomo odlomek besedila Cirila Kosmača (str. 96). Besedilo nosi naslov Gosenica. O čem bi lahko besedilo govorilo? Kaj pričakuješ?

Najprej si preberi podatke o življenju in delu pisatelja, o katerem smo govorili že na ekskurziji, nato pa preberi besedilo na rumeni podlagi (str. 97). Odlomek lahko prebereš sam/-a ali pa ga poslušaš (odpri spletno različico berila).

Po branju reši dejavnosti po branju 1, 2, 3, 7, 8 in 10.

Vse rešitve vam bom poslala v petek.

Želim vam uspešno delo! Vse lepo pozdravljam.

Jasna Brenčič