GUM 8r 3t

ROMANTIKA

 Tudi danes za začetek ob posnetku zapoj eno od predlaganih pesmi s pomočjo kakšnega družinskega člana. Pesem lahko tudi po svoje oblikuješ: ji dodaš melodično ali ritmično spremljavo, lahko narediš koreografijo in zraven zaplešeš, lahko jo izvedeš na kakšen svoj način (npr. kot rap…). Vesela bom tudi vaših posnetkov (nekaj zelo lepih sem že videla). Moj naslov najdeš na šolskih spletnih straneh pod rubriko STARŠI (čisto na koncu).

Lahko izbereš tudi drugo pesem. Kaj si zapel/a obvezno napiši v zvezek!

https://www.youtube.com/watch?v=kgUHO3uAG44&list=RD3Be6JEGuB88&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=qk7IW4alfS4&list=RD3Be6JEGuB88&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=oGaJBGiLLBY   https://www.youtube.com/watch?v=2JlE6R3YJjY

 Napiši velik naslov ROMANTIKA (19. stoletje)

Pri slovenščini ste o tem obdobju že veliko govorili, zato vam ne bo težko napisati, kaj je za to obdobje značilno.

Seminarsko nalogo si verjetno že začel/a delati. Če rabiš kakšna dodatna pojasnila, se mi oglasi. Nalogo oblikuj čim bolj izvirno, ustvarjalno, ni nujno potrebno, da je napisna v zvezek. Lahko je čisto samostojen izdelek.

 Sedaj pa še analiza.

Če o skladbi niste napisal najmanj pet povedi, je to zelo slabo. Zato (vsaj) preberi, kaj vse bi lahko napisal/a:

 Naslov skladbe je ŠEHEREZADA, njen ustvarjalec pa je ruski skladatelj NIKOLAJ RIMSKI KORSAKOV. Skladbo izvaja simfonični orkester in sodi med instrumentalno glasbo. Nastala je kot programska skladba, ki opisuje zbirko pravljic Tisoč in ena noč. Skladatelj je pri oblikovanju skladbe menjaval glasbeno gradivo, s katerim je želel poslušalcu čim bolj približati vsebino. Skladba ze začne zelo glasno (f), energično in odločno. Na posnetku pokaže pozavne, vendar se v ozadju slišijo tudi druga glasbila (prevladujejo tube in rogovi). Po kratki tišini se oglasi kontrastna tema (melodija), ki je tišja (p), veliko bolj nežna in zasanjana. Igrajo jo pihala (flavte in oboa). V tej temi ima pomembno vlogo tudi solo violina, ki bi lahko predstavljala zasanjano Šeherezado pri pripovedovanju skrivnostnih zgodb. Temo spremlja harfa.

 Do tu nekako sem želela, da napišeš analizo. Spet poudarjam, napisala sem jo precej natančno, da lahko preverjaš in se učiš, kaj vse se lahko sliši v glasbi. Tokrat nisem napisala nič o dolžinah (ritmične vredosti) in višinah tonov. Tudi to je lahko del analize.

 V analizo vedno lahko napišeš tudi podatke, ki so napisani ob videu (dirigent, izvajalci, ob kateri priložnosti je nastal posnetek…). O skladbah je veliko napisano tudi v različni literaturi in na spletu. Tudi to je ena od pomoči.

 Za trening analize vam tudi tokrat prilagam povezavo: https://www.youtube.com/watch?v=2WyxKX-XvFA

 Pri izvajanje pouka na domu za GUM bom upoštevala tudi vse druge aktivnosti, ki so vezane na glasbo in si jih sam izmisliš, izvedeš (ustvarjanje novih lastnih skladb, ples, spremljave skladb…). Pomembno je, da mi to dokažeš, kar pomeni, da aktivnost, posnameš, slikaš, napišeš v zvezek…

Marinka Istenič